In september 2015 zag het nieuwe logo van Google het levenslicht. Tegelijkertijd nam het bedrijf een nieuw huisstijllettertype in gebruik, dat als basis diende voor het nieuwe logo. Het lettertype werd speciaal voor Google ontworpen en heet Product Sans.
Product Sans werd door Google intern ontworpen. Als inspiratie lijken Futura en Avenir gebruikt te zijn. De ontwerpers hebben rekening gehouden met de productnamen die het bedrijf consequent naast het logo plaatst. Door de “e” in het logo van Google iets te kantelen, zoals Heineken ook doet, ontstaat er een klein verschil tussen het woordmerk en de productnaam.
De karakters zijn zo geometrisch mogelijk ontworpen, maar, zo stelt het bedrijf, waar nodig zijn correcties gedaan om het beter te laten ogen. Waar mogelijk worden perfecte cirkels gebruikt en houden de stokken hoeken van 45° aan. Ook hier geldt, enkel als het goed eruit ziet.
Drie jaar later, in 2018, volgde een update. Dit nieuwe lettertype werd gepresenteerd als Google Sans en lijkt zeer sterk op Product Sans. Deze variant zou gebruikt in een kleiner formaat beter leesbaar zijn. Het lettertype is vervolgens ook geïmplementeerd in Material Design van Google.
Hoewel Google met Google Fonts talloze kwalitatief goede lettertypen aanbiedt, is Product Sans niet beschikbaar om te downloaden en te gebruiken. Het gebruik is exclusief voorbehouden aan Google.