Ga naar de inhoud

Roland ten Hove

  • Home
  • Op reis
    • 2004 – 2010
      • 🇫🇷🇪🇸🇵🇹 2004
      • 🇳🇱 2005
      • 🇧🇪 2005
      • 🇪🇪🇩🇪 2006
      • 🇪🇪 2007
      • 🇬🇧 2008
      • 🇩🇪 2009
      • 🇬🇧 2010
    • 2011 – 2017
      • 🇫🇷 2011
      • 🇪🇪🇫🇮 2011
      • 🇧🇪 2012
      • 🇪🇪 2013
      • 🇳🇱 2013
      • 🇮🇪 2014
      • 🇮🇪🇬🇧 2016
      • 🇮🇪🇬🇧 2017
    • 2018 – 2022
      • 🇪🇪 2018
      • 🇮🇪 2018
      • 🇮🇪🇬🇧 2019
      • 🇮🇪🇬🇧 2020
      • 🇮🇪🇫🇷 2021
      • 🇪🇪 2022
    • 2023 –
      • 🇬🇧🇮🇪🇫🇷 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2023
      • 🇧🇪 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2024
      • 🇪🇪🇱🇻 2024
      • 🇪🇪🇱🇻🇫🇮 2025
  • Overige
    • Nieuws
    • Nieuws uit Estland
    • Grafisch
    • Achtergrondverhalen
    • Opinie
    • Eesti Vabariik 100
  • Portfolio
  • Home
  • Estse taxibedrijven domineren Letse markt
  • Nieuws
  • Nieuws uit Estland

Estse taxibedrijven domineren Letse markt

RtH 28.09.2023 1 min. lezen

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
  • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
  • Klik om te delen op Threads (Opent in een nieuw venster) Threads
  • Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
  • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp

De Letse vereniging van taxichauffeurs heeft bij het ministerie van Transport aan de bel getrokken over de marktaandelen van Estse bedrijven in Letland. In een verklaring spreekt de vereniging over een monopolie dat is ontstaan.

Het gaat om twee Estse bedrijven die in Letland actief zijn; Bolt en Forus. Deze bedrijven bieden ritten aan via een app en hebben de afgelopen jaren steeds meer marktaandeel in handen gekregen. Beide bedrijven lobbyen actief in Letland om hun diensten in het land aan te mogen bieden. Volgens berekeningen van de Letse vereniging van taxichauffeurs is 99% van de markt in handen van Estse bedrijven.

Volgens hen worden lokale bedrijven hierdoor van de markt gedrukt. Een zevental bedrijven heeft het daardoor moeilijk om het hoofd boven water te houden. Om te concurreren bieden ze in sommige gevallen te lage kilometertarieven aan.

Verder merkt de vereniging op dat het voor Letse bedrijven de laatste tijd erg lastig is geworden om een vergunning te krijgen. Ze dringen erop aan dat de Letse overheid meer moet doen om lokale bedrijven te steunen, in plaats van, in hun ogen, tegen te werken.

Het is de vraag in hoeverre de Letse overheid hieraan kan toegeven. Zowel Forus als Bolt opereren conform de Europese regels. Het actief steunen van Letse bedrijven kan gezien worden als oneigenlijke staatssteun.

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...

Post navigation

Vorige Auto’s met Russisch kenteken niet meer welkom in EU
Volgende Het lettertype van… AVROTROS

lees ook

De vrijheidsbijdrage van het CDA
2 min. lezen
  • Nieuws

De vrijheidsbijdrage van het CDA

23.09.2025
EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen
1 min. lezen
  • Nieuws

EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen

22.09.2025
Waarom Rusland over Vaindloo vliegt
2 min. lezen
  • Nieuws

Waarom Rusland over Vaindloo vliegt

21.09.2025
Privacy & cookies: deze site gebruikt cookies. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik hiervan.

Wil je meer weten, ook over hoe je cookies kunt beheren, kijk dan hier: Cookiebeleid
  • Behance
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • BlueSky
  • Threads

Categorieën

#Tallinna #tramm 20 augustus, dag van het herstel van de onafhankelijk van Estland; #taasiseseisvumispäev. Zonsondergang in Koigi #Tallinn bij zonsondergang #pärnu Eekhoorn in #tallinn. Tere #Eesti, tere #Tallinn. https://www.instagram.com/p/DMu2ci4o_UL/ Beste mensen, Samen ontbijten met een nieuwsgierige kauw. Vabaduse väljak #tallinn Een kwikstaart op het strand. Meeuw als fotomodel. Met een nachtclub om de hoek, is het nooit saai. #tallinn #politsei Met de #tram door #Tallinn. Stiekem binnenkijken bij #linnahall in #tallinn
.
© 2003 - 2025 - Roland ten Hove | DarkNews door AF themes.
%d