Ga naar de inhoud

Roland ten Hove

  • Home
  • Op reis
    • 2004 – 2009
      • 🇫🇷🇪🇸🇵🇹 2004
      • 🇳🇱 2005
      • 🇧🇪 2005
      • 🇪🇪🇩🇪 2006
      • 🇪🇪 2007
      • 🇬🇧 2008
      • 🇩🇪 2009
    • 2010 – 2016
      • 🇬🇧 2010
      • 🇫🇷 2011
      • 🇪🇪🇫🇮 2011
      • 🇧🇪 2012
      • 🇪🇪 2013
      • 🇳🇱 2013
      • 🇮🇪 2014
      • 🇮🇪 2016
    • 2017 – 2021
      • 🇮🇪 2017
      • 🇪🇪 2018
      • 🇮🇪 2018
      • 🇮🇪 2019
      • 🇮🇪🇬🇧 2020
      • 🇮🇪🇫🇷 2021
    • 2022 –
      • 🇪🇪 2022
      • 🇬🇧🇮🇪🇫🇷 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2023
      • 🇧🇪 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2024
      • 🇪🇪🇱🇻 2024
  • Overige
    • Nieuws
    • Nieuws uit Estland
    • Grafisch
    • Eesti Vabariik 100
  • Portfolio
  • Home
  • Technische storing zorgt voor vertraagde treinen
  • Nieuws
  • Nieuws uit Estland

Technische storing zorgt voor vertraagde treinen

RtH 23.01.2024 1 min. lezen

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
  • Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X

Door een technische storing aan een aantal spoorwegovergangen, worden machinisten gedwongen deze met een lage snelheid te passeren. Hierdoor krijgen reizigers op een aantal trajecten te maken met een langere reistijd.

De maatregel geldt voor 39 spoorwegovergangen, te vinden op de trajecten Tapa-Narva, Tapa-Tartu en Tartu-Valga. De keuze om treinen hier stapvoets te laten rijden, is genomen nadat uit onderzoek is gebleken dat de trein soms niet gedetecteerd wordt. In sommige gevallen is de verbinding tot 10 seconden compleet verbroken. Hierdoor worden de waarschuwingslichten en spoorbomen niet geactiveerd als er een trein aankomt.

Dit is namelijk precies wat er op 9 november 2022 gebeurde in Kabala, toen een trein en een personenauto botsten. Eenzelfde situatie deed zich in de lente van 2022 ook al voor in Tartu. Destijds betrof het een trein en een vrachtwagen. De spoorbeheerder heeft tot juni 2024 de tijd om de exacte oorzaak van dit probleem te achterhalen en op te lossen.

Tot dit probleem is opgelost, mogen treinen de spoorwegovergangen slechts met een snelheid van 60 km/h passeren. Normaal gesproken is dit 120 km/h. Dit houdt in dat reizigers van Tallinn naar Narva ongeveer 9 tot 15 minuten langer onderweg zijn. Reizigers tussen Tallinn en Tartu moeten rekenen op een langere reistijd van ongeveer 2 tot 9 minuten. De vertraging is variabel, aangezien de vertrektijd ook van invloed is op de rijtijd. De maatregel is 2 januari dit jaar ingegaan.

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...

Lees verder

Vorige: Eesti Laul 2024
Volgende: Estland in Europese top 5 van gebruikers duurzame energie

lees ook

Estland als derde op podium
1 min. lezen
  • Nieuws

Estland als derde op podium

16.05.2025
Estland haalt finale Songfestival
1 min. lezen
  • Nieuws

Estland haalt finale Songfestival

16.05.2025
Kristiine Keskus in Estse handen
1 min. lezen
  • Nieuws

Kristiine Keskus in Estse handen

10.05.2025
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookiebeleid
  • Behance
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • BlueSky
  • Threads

Categorieën

Beste mensen, Samen ontbijten met een nieuwsgierige kauw. Vabaduse väljak #tallinn Een kwikstaart op het strand. Meeuw als fotomodel. Met een nachtclub om de hoek, is het nooit saai. #tallinn #politsei Met de #tram door #Tallinn. Stiekem binnenkijken bij #linnahall in #tallinn De Nederlandse ambassade is verhuisd en nu staat het pand leeg... 🤔 toch maar even de huurprijs opzoeken 😬 Omdat de vorige foto beter kon, nogmaals de nieuwe trams die na het voltooien van hun proefritten in #tallinn zullen instromen. Ziet er niet slecht uit Inmiddels al een paar dagen terug. #eesti #latvija #Trams in #Tallinn Het vrolijkste winkelcentrum van #Estland Ai, de trein waarmee we ooit in Pärnu strandden is nu een museumstuk geworden... Met de trein naar Pärnu is overigens ook niet meer mogelijk, blijkt. In 2006 was het in ieder geval warmer... en vooral droog.
.
© 2003 - 2025 - Roland ten Hove | DarkNews door AF themes.
%d