Eerder schreef ik over een bijzondere verkoper die via bol.com zijn waar aanbood. Het bedrijf leverde niet en kwam met bijzondere excuses in de beknopte mails die ze verstuurden. Die mails verzonden ze ook naar ruim 200 andere gedupeerden. Desondanks bleef de verkoper actief op bol.com. Halverwege de klachtenstroom wijzigde hij zelfs zijn bedrijfsnaam. Helaas had dat niet het gewenste effect, want de negatieve beoordelingen bleven staan (en ook de URL verraadde deze actie; zie hier de desbetreffende pagina – met klachten).
Het leek erop dat bol.com niet snel actie zou ondernemen. Hoewel ik mijn spullen nooit gehad heb, en de rest van de mensen ongetwijfeld ook niet, stopten de negatieve reacties ineens. De laatste dateert van 3 april. Een zoektocht op de website leverde een bijzonder resultaat op; de verkoper heeft geen spullen meer op bol.com staan. De kans is groot dat, naar aanleiding van de aanhoudende stroom aan klachten, de verkoper geweerd is van het platform.