Na een paar dagen wachten ontvang ik, geheel volgens verwachting, nog steeds niks. Bol zegt het te gaan oplossen. Het protocol van Bol is richting de partnerbedrijven vriendelijker dan naar de klanten, zo blijkt. Er volgen namelijk eerst nog wat gesprekken met Slingershot en het bedrijf gaat uiteindelijk twee weken virtueel op slot als die gesprekken niks opleveren. Op dat moment kan Slingershot niks meer verkopen via de webwinkel van Bol.
Het volledig verbannen is een lastiger traject. Men wil daar niet specifiek op ingaan, maar meer dan 75 klachten over niet geleverde producten, onwaarheden in mails en onbereikbaar zijn voor de klanten, lijken geen aanleiding te zijn. Bol.com gaat uit van het goede van de verkoper. Ondertussen loopt de teller met openbare klachten over dit bedrijf gestaag op.
Het geld heb ik tot op dat moment nog niet terug. Een andere medewerker adviseert mij om het artikel retour te melden, dan krijg je namelijk ook je geld terug. Ik heb mijn twijfels, want op het moment dat je artikel niet bij de verkoper aankomt, kan die het geld weer terugeisen. Want voor het terugzenden staat een langere termijn dan voor het terugbetalen. Het zou dan zo kunnen zijn dat Slingershot op gegeven moment het geld bij mij gaat terugeisen omdat ze het product, dat zij aanvankelijk nooit verzonden hebben, niet hebben teruggekregen.
De constructie werkt trouwens niet, want na de termijn die ervoor staat om het geld terug te storten, staat er nog niks op mijn bankrekening. Ik besluit weer te bellen en krijg een medewerker aan de lijn, die Slingershot nog een kans wil geven. Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat Slingershot niet bepaald ter goeder trouw handelt. Blijkbaar mist de eigenaar, die woonachtig schijnt te zijn in Hengelo, zijn inkomsten van Bol.com. Plots is namelijk de naam van de webwinkel veranderd in SingkaRingka. Een mooie manier om een virtuele sluiting te voorkomen, want tot en met 1 april 2021 staan er weer klachten over het niet leveren van producten.
Uiteindelijk betaalt Bol.com netjes het bedrag terug, maar ik vrees voor de 206 anderen die dezelfde bureaucratische molen van de webwinkel in worden gestuurd. Ondertussen kan SingkaRingka vanuit Hengelo nog steeds pretenderen een goedlopende webwinkel te zijn, die erg trots is op de samenwerking met bol.com.
Kortom, kijk altijd goed uit wanneer je bij bol.com iets bestelt. Wanneer dit van een partnerbedrijf is, kan het voorkomen dat de screening niet optimaal is geweest. Het lijkt zo gemakkelijk, alles in een webwinkel, maar een extra controle, of elders bestellen, kan je een hoop ellende besparen.