Ga naar de inhoud

Roland ten Hove

  • Home
  • Op reis
    • 2004 – 2010
      • 🇫🇷🇪🇸🇵🇹 2004
      • 🇳🇱 2005
      • 🇧🇪 2005
      • 🇪🇪🇩🇪 2006
      • 🇪🇪 2007
      • 🇬🇧 2008
      • 🇩🇪 2009
      • 🇬🇧 2010
    • 2011 – 2017
      • 🇫🇷 2011
      • 🇪🇪🇫🇮 2011
      • 🇧🇪 2012
      • 🇪🇪 2013
      • 🇳🇱 2013
      • 🇮🇪 2014
      • 🇮🇪🇬🇧 2016
      • 🇮🇪🇬🇧 2017
    • 2018 – 2022
      • 🇪🇪 2018
      • 🇮🇪 2018
      • 🇮🇪🇬🇧 2019
      • 🇮🇪🇬🇧 2020
      • 🇮🇪🇫🇷 2021
      • 🇪🇪 2022
    • 2023 –
      • 🇬🇧🇮🇪🇫🇷 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2023
      • 🇧🇪 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2024
      • 🇪🇪🇱🇻 2024
      • 🇪🇪🇱🇻🇫🇮 2025
  • Overige
    • Nieuws
    • Nieuws uit Estland
    • Grafisch
    • Achtergrondverhalen
    • Opinie
    • Eesti Vabariik 100
  • Portfolio
  • Home
  • Nieuwe huisstijl voor KRO-NCRV
  • Nieuws

Nieuwe huisstijl voor KRO-NCRV

RtH 25.08.2022 1 min. lezen

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
  • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
  • Klik om te delen op Threads (Opent in een nieuw venster) Threads
  • Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
  • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp

Omroep KRO-NCRV introduceert maandag 29 augustus een nieuwe huisstijl. De rebranding omvat naast een nieuw logo ook nieuwe idents, typografie en een audiologo.

KRO-NCRV ontstond in 2014 nadat de omroepen KRO en NCRV fuseerden nadat omroepen werden gestimuleerd om meer samenwerkingsverbanden aan te gaan. Ook BNNVARA en AVROTROS besloten meer samen te werken. Als gevolg van deze samenwerking introduceerde KRO-NCRV in 2014 een nieuwe visuele identiteit waaronder men naar buiten trad. Nu, 8 jaar later, zet de omroep een nieuwe stap.

Het huisstijllettertype Relative wordt vervangen door het speelsere PP Formula, dat eveneens in het nieuwe logo gebruikt wordt. Door de vele verschillende versies van karakters (glyphs) is er eindeloos mee te experimenteren. In de idents, de korte filmpjes aan het begin en het einde van de programma’s, wordt gebruik gemaakt van de verschillende diktes van het lettertype.

Qua kleurgebruik is het nieuwe logo kleurrijker dan het huidige, met roze, groen en blauw uitgevoerd in felle tinten op een witte ondergrond, zal de nieuwe visuele identiteit niemand ontgaan komende maandag. Het nieuwe audiologo is eveneens opgefrist en past meer in de muzikale lijn die zowel BNNVARA als AVROTROS zijn gaan volgen nadat zij hun nieuwe identiteit presenteerden in respectievelijk 2017 en 2020.

Tot slot roept KRO-NCRV ons niet meer op “om wat meer naar elkaar om te kijken”. “Maak morgen mee” is naar verluidt de nieuwe slogan.

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...

Post navigation

Vorige IKEA opent vandaag eerste filiaal in Estland
Volgende 🇳🇱 Schiphol – 🇳🇱 Utrecht

lees ook

De vrijheidsbijdrage van het CDA
2 min. lezen
  • Nieuws

De vrijheidsbijdrage van het CDA

23.09.2025
EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen
1 min. lezen
  • Nieuws

EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen

22.09.2025
Waarom Rusland over Vaindloo vliegt
2 min. lezen
  • Nieuws

Waarom Rusland over Vaindloo vliegt

21.09.2025
Privacy & cookies: deze site gebruikt cookies. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik hiervan.

Wil je meer weten, ook over hoe je cookies kunt beheren, kijk dan hier: Cookiebeleid
  • Behance
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • BlueSky
  • Threads

Categorieën

#Tallinna #tramm 20 augustus, dag van het herstel van de onafhankelijk van Estland; #taasiseseisvumispäev. Zonsondergang in Koigi #Tallinn bij zonsondergang #pärnu Eekhoorn in #tallinn. Tere #Eesti, tere #Tallinn. https://www.instagram.com/p/DMu2ci4o_UL/ Beste mensen, Samen ontbijten met een nieuwsgierige kauw. Vabaduse väljak #tallinn Een kwikstaart op het strand. Meeuw als fotomodel. Met een nachtclub om de hoek, is het nooit saai. #tallinn #politsei Met de #tram door #Tallinn. Stiekem binnenkijken bij #linnahall in #tallinn
.
© 2003 - 2025 - Roland ten Hove | DarkNews door AF themes.
%d