Ga naar de inhoud

Roland ten Hove

  • Home
  • Op reis
    • 2004 – 2010
      • 🇫🇷🇪🇸🇵🇹 2004
      • 🇳🇱 2005
      • 🇧🇪 2005
      • 🇪🇪🇩🇪 2006
      • 🇪🇪 2007
      • 🇬🇧 2008
      • 🇩🇪 2009
      • 🇬🇧 2010
    • 2011 – 2017
      • 🇫🇷 2011
      • 🇪🇪🇫🇮 2011
      • 🇧🇪 2012
      • 🇪🇪 2013
      • 🇳🇱 2013
      • 🇮🇪 2014
      • 🇮🇪🇬🇧 2016
      • 🇮🇪🇬🇧 2017
    • 2018 – 2022
      • 🇪🇪 2018
      • 🇮🇪 2018
      • 🇮🇪🇬🇧 2019
      • 🇮🇪🇬🇧 2020
      • 🇮🇪🇫🇷 2021
      • 🇪🇪 2022
    • 2023 –
      • 🇬🇧🇮🇪🇫🇷 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2023
      • 🇧🇪 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2024
      • 🇪🇪🇱🇻 2024
      • 🇪🇪🇱🇻🇫🇮 2025
  • Overige
    • Nieuws
    • Nieuws uit Estland
    • Grafisch
    • Achtergrondverhalen
    • Opinie
    • Eesti Vabariik 100
  • Portfolio
  • Home
  • Gratis streekvervoer Estland verdwijnt mogelijk
  • Nieuws
  • Nieuws uit Estland

Gratis streekvervoer Estland verdwijnt mogelijk

RtH 22.03.2023 1 min. lezen

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
  • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
  • Klik om te delen op Threads (Opent in een nieuw venster) Threads
  • Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
  • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp

Tijdens de formatiegesprekken die op dit moment in Estland gaande zijn, wordt overwogen om afscheid te nemen van het gratis openbaar streekvervoer. Volgens de partijen, Reformierakond, Eesti 200 en SDE, zal het geld dat vrijkomt geĂŻnvesteerd worden in andere mobiliteitsvormen.

Het gratis streekvervoer ligt al langer onder vuur. Zo waren de compensaties die busbedrijven ontvingen de laatste twee jaar niet voldoende om de brandstofkosten te betalen. Meermaals was er extra steun nodig om buslijnen in stand te houden. In grote steden ontstond er discussie over streeklijnen die binnen de stadsgrenzen mensen vervoerden. De stadsbussen in de grote steden, met uitzondering van Tallinn, zijn namelijk niet gratis.

In de nieuwe mobiliteitsplannen wordt gesproken over vraagafhankelijk vervoer en zal men meer inzetten op de fietsinfrastructuur. Wel moet er rekening gehouden worden met de bereikbaarheid van dunbevolkte gebieden. Maar, zo stelt SDE, het autogebruik moet wel verminderd worden. De partij Eesti 200 heeft bedongen dat bij alle infrastructurele projecten verplicht rekening gehouden moet worden met fietsers.

Al deze plannen betekenen niet het einde van de auto in Estland. Automobilisten moeten kunnen vertrouwen op het wegennet dat beter onderhouden moet worden. Waar mogelijk zullen bestaande wegen worden verbreed. De meeste hoofdwegen krijgen dan twee rijstroken in beide richtingen als de plannen doorgang vinden.

Het openbaar vervoer in de stad Tallinn blijft overigens gratis. De gemeente is, net als in andere grote steden, zelf verantwoordelijk voor de tarieven van het openbaar vervoer.

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...

Post navigation

Vorige Eesti Post verhoogt tarieven
Volgende Estland zet Russische diplomaat uit

lees ook

De vrijheidsbijdrage van het CDA
2 min. lezen
  • Nieuws

De vrijheidsbijdrage van het CDA

23.09.2025
EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen
1 min. lezen
  • Nieuws

EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen

22.09.2025
Waarom Rusland over Vaindloo vliegt
2 min. lezen
  • Nieuws

Waarom Rusland over Vaindloo vliegt

21.09.2025
Privacy & cookies: deze site gebruikt cookies. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik hiervan.

Wil je meer weten, ook over hoe je cookies kunt beheren, kijk dan hier: Cookiebeleid
  • Behance
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • BlueSky
  • Threads

Categorieën

#Tallinna #tramm 20 augustus, dag van het herstel van de onafhankelijk van Estland; #taasiseseisvumispäev. Zonsondergang in Koigi #Tallinn bij zonsondergang #pärnu Eekhoorn in #tallinn. Tere #Eesti, tere #Tallinn. https://www.instagram.com/p/DMu2ci4o_UL/ Beste mensen, Samen ontbijten met een nieuwsgierige kauw. Vabaduse väljak #tallinn Een kwikstaart op het strand. Meeuw als fotomodel. Met een nachtclub om de hoek, is het nooit saai. #tallinn #politsei Met de #tram door #Tallinn. Stiekem binnenkijken bij #linnahall in #tallinn
.
© 2003 - 2025 - Roland ten Hove | DarkNews door AF themes.
%d