Ga naar de inhoud

Roland ten Hove

  • Home
  • Op reis
    • 2004 – 2010
      • 🇫🇷🇪🇸🇵🇹 2004
      • 🇳🇱 2005
      • 🇧🇪 2005
      • 🇪🇪🇩🇪 2006
      • 🇪🇪 2007
      • 🇬🇧 2008
      • 🇩🇪 2009
      • 🇬🇧 2010
    • 2011 – 2017
      • 🇫🇷 2011
      • 🇪🇪🇫🇮 2011
      • 🇧🇪 2012
      • 🇪🇪 2013
      • 🇳🇱 2013
      • 🇮🇪 2014
      • 🇮🇪🇬🇧 2016
      • 🇮🇪🇬🇧 2017
    • 2018 – 2022
      • 🇪🇪 2018
      • 🇮🇪 2018
      • 🇮🇪🇬🇧 2019
      • 🇮🇪🇬🇧 2020
      • 🇮🇪🇫🇷 2021
      • 🇪🇪 2022
    • 2023 –
      • 🇬🇧🇮🇪🇫🇷 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2023
      • 🇧🇪 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2024
      • 🇪🇪🇱🇻 2024
      • 🇪🇪🇱🇻🇫🇮 2025
  • Overige
    • Nieuws
    • Nieuws uit Estland
    • Grafisch
    • Achtergrondverhalen
    • Opinie
    • Eesti Vabariik 100
  • Portfolio
  • Home
  • Einde aan gratis regionaal OV in Estland
  • Nieuws
  • Nieuws uit Estland

Einde aan gratis regionaal OV in Estland

RtH 24.10.2023 1 min. lezen

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
  • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
  • Klik om te delen op Threads (Opent in een nieuw venster) Threads
  • Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
  • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp

De kans is zeer groot dat begin volgend jaar een einde gaat komen aan het gratis openbaar streekvervoer in Estland. De beslissing is genomen door de minister van Regionale Zaken, Madis Kallas.

Het gratis openbaar vervoer in de regio werd enkele jaren geleden geïntroduceerd. Met het gratis maken van alle busritten, zou Estland één van de weinige landen ter wereld worden waar kosteloos vervoer zou worden aangeboden. Echter zorgden enkele voorwaarden in stadsconcessies ervoor dat dit niet overal geïmplementeerd kon worden. Zo was het onmogelijk om in Pärnu het openbaar vervoer gratis te maken vanwege contractuele afspraken. Daardoor mochten streekbussen geen mensen meer binnen de stadsgrenzen vervoeren.

De overheid is nu van plan om een geharmoniseerd vervoerbewijzensysteem te introduceren. Reizigers zouden voor €1,50 een ritkaart kunnen kopen met een geldigheid van 90 minuten. Een maandabonnement zou tussen de €20 en €25 gaan kosten. Er zouden geen restricties zitten aan het geldigheidsgebied. De prijzen zullen naar verwachting in januari 2024 ingevoerd worden. Het geharmoniseerde kaartsysteem volgt later datzelfde jaar.

Niet iedereen gaat betalen voor busritten. Personen ouder dan 63 jaar behouden het recht op gratis vervoer. Ook kinderen en jongvolwassenen tot en met 19 jaar reizen gratis.

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...

Post navigation

Vorige Het lettertype van… Odido
Volgende In Estland dreigt een tekort aan buschauffeurs

lees ook

De vrijheidsbijdrage van het CDA
2 min. lezen
  • Nieuws

De vrijheidsbijdrage van het CDA

23.09.2025
EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen
1 min. lezen
  • Nieuws

EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen

22.09.2025
Waarom Rusland over Vaindloo vliegt
2 min. lezen
  • Nieuws

Waarom Rusland over Vaindloo vliegt

21.09.2025
Privacy & cookies: deze site gebruikt cookies. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik hiervan.

Wil je meer weten, ook over hoe je cookies kunt beheren, kijk dan hier: Cookiebeleid
  • Behance
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • BlueSky
  • Threads

Categorieën

#Tallinna #tramm 20 augustus, dag van het herstel van de onafhankelijk van Estland; #taasiseseisvumispäev. Zonsondergang in Koigi #Tallinn bij zonsondergang #pärnu Eekhoorn in #tallinn. Tere #Eesti, tere #Tallinn. https://www.instagram.com/p/DMu2ci4o_UL/ Beste mensen, Samen ontbijten met een nieuwsgierige kauw. Vabaduse väljak #tallinn Een kwikstaart op het strand. Meeuw als fotomodel. Met een nachtclub om de hoek, is het nooit saai. #tallinn #politsei Met de #tram door #Tallinn. Stiekem binnenkijken bij #linnahall in #tallinn
.
© 2003 - 2025 - Roland ten Hove | DarkNews door AF themes.
%d