De weken verstrijken en het blijft angstvallig stil vanuit T-Mobile, dat inmiddels Odido heet. Een telefoontje naar de klantenservice levert een stortvloed aan smoezen op. Toevallig wilden ze het onderzoek die week afronden. De medewerker belooft mij op vrolijke toon dat ik nog voor het weekeinde het onderzoeksresultaat in mijn mailbox zou ontvangen.
Door de houding van deze medewerker heb ik er weinig vertrouwen in. Na het weekeinde blijkt het gebrek aan vertrouwen gerechtvaardigd. Ook in de weken erna laat Odido niks meer van zich horen.
Wonderwel blijft het ook stil aan de kant van de scammers. Maar de kans is nu behoorlijk groot dat mijn nummer nu misbruikt wordt om mensen op te lichten. Want vrijwel iedereen die ik sprak, had in een bepaalde periode veel scammers aan de telefoon. Plots stopte dat, maar werd in bijna alle gevallen hun nummer misbruikt. Mogelijk een goedkope wraakactie. Odido geeft aan dit ook te kunnen onderzoeken, maar het resultaat laat inmiddels al een poosje op zich wachten.
Dus ik besluit Odido zelf maar weer te bellen. Na ruim een half uur in de wacht gestaan te hebben, vertelt de medewerker mij doodleuk dat er nooit een onderzoek is geweest. Ook meldt Odido dat hetgeen dat onderzocht zou worden, technisch geeneens onderzocht kán worden. Tijdens dit telefoongesprek met Odido blijkt dat op 10 juli, 14 juli en tweemaal op 5 september vier afzonderlijke medewerkers niet helemaal de waarheid hebben gesproken.
Een gek telefoontje uit Egypte is voorlopig het laatste; althans in 2023. Bijna een jaar later, begint het circus opnieuw, maar nu via WhatsApp…