Ga naar de inhoud

Roland ten Hove

  • Home
  • Op reis
    • 2004 – 2010
      • 🇫🇷🇪🇸🇵🇹 2004
      • 🇳🇱 2005
      • 🇧🇪 2005
      • 🇪🇪🇩🇪 2006
      • 🇪🇪 2007
      • 🇬🇧 2008
      • 🇩🇪 2009
      • 🇬🇧 2010
    • 2011 – 2017
      • 🇫🇷 2011
      • 🇪🇪🇫🇮 2011
      • 🇧🇪 2012
      • 🇪🇪 2013
      • 🇳🇱 2013
      • 🇮🇪 2014
      • 🇮🇪🇬🇧 2016
      • 🇮🇪🇬🇧 2017
    • 2018 – 2022
      • 🇪🇪 2018
      • 🇮🇪 2018
      • 🇮🇪🇬🇧 2019
      • 🇮🇪🇬🇧 2020
      • 🇮🇪🇫🇷 2021
      • 🇪🇪 2022
    • 2023 –
      • 🇬🇧🇮🇪🇫🇷 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2023
      • 🇧🇪 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2024
      • 🇪🇪🇱🇻 2024
      • 🇪🇪🇱🇻🇫🇮 2025
  • Overige
    • Nieuws
    • Nieuws uit Estland
    • Grafisch
    • Achtergrondverhalen
    • Opinie
    • Eesti Vabariik 100
  • Portfolio
  • Home
  • Pakketpret
  • Persoonlijke verhalen

Pakketpret

RtH 22.07.2025 2 min. lezen

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
  • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
  • Klik om te delen op Threads (Opent in een nieuw venster) Threads
  • Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
  • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp

De Etos biedt zonnebrandcrème aan voor de helft van de prijs. Althans, de tweede is gratis. Omdat het filiaal in het dorp niet altijd alles op voorraad heeft, besluiten we een bestelling te plaatsen. We kiezen voor de optie om het pakket in de winkel te laten bezorgen. Zodoende kunnen we namelijk nog wat andere producten uit de winkel kopen.

Op papier een goed plan, de praktijk is weerbarstiger. De pakketbezorger besluit aan te geven dat niemand “thuis” is op het adres. Navraag bij de winkel leert dat er geen pakketbezorger binnen is geweest. Ze hebben ook geen pakketbezorger gezien bij de winkel. Diezelfde pakketbezorger besluit het pakket bij de buren af te leveren. Dat blijkt een adres 1,5 km verderop te zijn; waar toevallig ook een pakketautomaat te vinden is. De toegestuurde barcode werkt in ieder geval niet. Wel worden we door PostNL bestookt met mailtjes dat we snel ons pakket moeten afhalen. Dat willen wij ook, maar we moeten eerst achterhalen waar dat pakket is.

Omdat we via de Etos niet verder komen, besluit ik PostNL te bellen. De eerste reactie van PostNL is bijzonder. Zij verklaren dat ik nooit iets had mogen laten bezorgen op het opgegeven adres. Onzin, want we doen dat vaker, maar belangrijker, de Etos biedt het zelf aan als optie. De tweede reactie is dat ze een intern onderzoek zullen starten, want dit gebeurt namelijk niet vaak en mag ook nooit meer gebeuren. Of ik er nog iets van ga horen? Nee, dat niet.

Eenmaal in de winkel, waar ik mijn pakket op kan halen, horen we een ander verhaal. Het blijkt dat pakketbezorgers steeds vaker hun pakketten dumpen bij pakketpunten. Tot ergernis van winkeliers, die onnodig met grote hoeveelheden pakketten opgescheept zitten. Deze verklaring staat haaks op het antwoord van PostNL. Want zowel deze winkelier als de Etos geven aan dat het met regelmaat gebeurt. Het blijft bijzonder. Tijd voor de proef op de som.

We bestellen nog een pakket en we laten dat bezorgen op hetzelfde adres. Alles verloopt tot de dag van de bezorging exact hetzelfde als bij het vorige pakket. Op het moment dat er een tijdvak bekend is, wordt het spannend. De pagina waarop we ons pakket kunnen volgen, houden we nauwlettend in de gaten. Totdat er een bericht staat dat het pakket is bezorgd. Bij het verversen van de pagina is het spannend. Volgens PostNL hebben we namelijk een “verboden adres” opgegeven. Zou de bezorger het dan wel durven en, nog belangrijker, daadwerkelijk bezorgen?

Ja, de bezorger heeft het aangedurfd. We kunnen ons pakket bij de Etos ophalen. Gelukkig blijkt het vorige voorval daadwerkelijk een incident op het afleveradres.

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...

Post navigation

Vorige Estse boeren en de wolf
Volgende Vene Teater krijgt nieuwe naam

lees ook

Pakketpret – het slot
2 min. lezen
  • Persoonlijke verhalen

Pakketpret – het slot

01.08.2025
Pakketpret – het vervolg
3 min. lezen
  • Persoonlijke verhalen

Pakketpret – het vervolg

26.07.2025 2
Nog meer post- en pakketpret
5 min. lezen
  • Persoonlijke verhalen

Nog meer post- en pakketpret

24.07.2025
Privacy & cookies: deze site gebruikt cookies. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik hiervan.

Wil je meer weten, ook over hoe je cookies kunt beheren, kijk dan hier: Cookiebeleid
  • Behance
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • BlueSky
  • Threads

Categorieën

#Tallinna #tramm 20 augustus, dag van het herstel van de onafhankelijk van Estland; #taasiseseisvumispäev. Zonsondergang in Koigi #Tallinn bij zonsondergang #pärnu Eekhoorn in #tallinn. Tere #Eesti, tere #Tallinn. https://www.instagram.com/p/DMu2ci4o_UL/ Beste mensen, Samen ontbijten met een nieuwsgierige kauw. Vabaduse väljak #tallinn Een kwikstaart op het strand. Meeuw als fotomodel. Met een nachtclub om de hoek, is het nooit saai. #tallinn #politsei Met de #tram door #Tallinn. Stiekem binnenkijken bij #linnahall in #tallinn
.
© 2003 - 2025 - Roland ten Hove | DarkNews door AF themes.
%d