Een dag later staan we alweer op luchthaven Schiphol. Het is een drukte van jewelste. Het inchecken bij Aer Lingus verloopt vlekkeloos, wat daarna volgt is een aaneenschakeling van gebeurtenissen die bepaald geen goede reclame zijn voor Schiphol.
Te beginnen met de paspoortcontrole. De rij is daar zo ontzettend lang dat de paaltjes niet meer voldoende zijn. Medewerkers sturen mensen met paspoorten de verkeerde rij in, en doordat datzelfde personeel de rij niet in de gaten houdt, ontstaat er ergernis onder de mensen omdat er meer voorgedrongen wordt dan in de rij bij Walibi.
Vervolgens wandelen we naar de juiste gate. Aer Lingus zit verder weg gestopt dan Nordica, dus wandelen we ruim een kwartier naar het juiste gedeelte. De mooie loopband blijkt nog steeds stuk te zijn. Vervolgens blijkt onze vlucht vertraagd te zijn. In de tussentijd willen we wel iets te eten halen, maar ook dat is onmogelijk zonder een kwartier te lopen, want alle eettentjes in dit gedeelte zijn dicht.