De telefoon gaat een paar keer over, wordt een paar keer doorgeschakeld en met een diepe zucht als gespreksopener krijg ik dezelfde dame aan de telefoon die ik eerder heb gesproken. Aangezien het dus al bijna 17:00uur is, vraag ik direct om een collega die mij te woord wil staan.
Het lukt na een paar pogingen om doorgeschakeld te worden. Blijkbaar is dat sinds 2019 ook niet verbeterd. De tweede medewerker die ik aan de lijn krijg, leg ik weer het verhaal uit. Zij bevestigt dat het niet helemaal zo hoort te gaan, maar vervalt in herhaling, dat ze er niks aan kan doen. Ondertussen ben ik degene die naar oplossingen zoekt, aangezien die niet bij Paylogic voor het oprapen liggen. Wel wordt mij nog medegedeeld dat er wat transacties zijn geweigerd en dat die kaarten weer in de verkoop gaan.
Het advies is om de desbetreffende pagina continu te verversen. Terwijl ik dit doe, vraag ik de medewerker om mee te blijven kijken. Dat ze er geen zin in had, werd duidelijk toen ze beweerde dat om 17:00uur de telefoonlijn afgesloten werd en mogelijk de verbinding verbroken zou worden. Ik was er heel even stil van en kon het bijna niet geloven. Of het een mislukte smoes is van iemand die stipt om 17:00uur het kantoorpand uit wil wandelen, in plaats van een klant te woord staan? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar aangezien de verbinding om 17:06uur nog niet verbroken was, heeft het er wel alle schijn van.
De samenvatting is dat Paylogic na ruim anderhalf jaar nog niks gedaan heeft aan een vreemde bug in hun kaartverkoopsysteem, terwijl ze daar wel van op de hoogte waren. Dat er ook nu vrij veel misgaat, blijkt wel uit de twitterfeed van Paylogic. Er zijn veel mensen die hetzelfde ervaren hebben en dezelfde nietszeggende antwoorden terugkrijgen van dit bedrijf. Daarnaast proberen velen contact te krijgen met het bedrijf, maar lijkt ook dat niet altijd te lukken. Met alle liefde beantwoord ik DM’s met vragen hierover. Hopelijk zijn die mensen wel verder geholpen.
(deel 3 van 3)