In 2015 startte in de wijk Ülemiste de bouw van een gloednieuw winkelcentrum. De locatie was gewaagd, namelijk tegenover het reeds bestaande winkelcentrum Ülemiste Keskus. Enkel het treinstation scheidde de twee concurrenten van elkaar. De eigenaren van T1, AS Tallinna Moekombinat, zeiden een troef in handen te hebben.
Het nieuwe winkelcentrum probeerde de consument namelijk te verleiden door te adverteren met merken die niet eerder in Estland actief waren. Zo werden voor de opening contracten gesloten met winkelketens als Mandarina Duck, Intimissimi, Brums en Debenhams. Door de verlening van tramlijn 4 ontstond de gelegenheid om voor de deur een tramhalte aan te leggen, waardoor een snellere verbinding met het centrum en de westelijke buitenwijken ontstond.
Maar het lukte T1 niet om de publiekstrekker te worden die de eigenaren graag hadden gezien. Tegenwoordig staan meer winkelruimtes leeg dan dat er huurders. Ook de financiële problemen bij het Britse Debenhams zorgden ervoor dat nog een grote naam uit het winkelcentrum zou verdwijnen. De keten is inmiddels failliet verklaard.
Enkel op de begane grond, waar supermarktketen Selver een filiaal opende, en de vierde verdieping, waar een meters hoog reuzenrad op het dak is geplaatst, is veel te beleven. De diverse horecagelegenheden en kleinere winkeleigenaren die niet tot een keten behoren, vullen nu nog de plekken op. Enkele winkelruimtes worden nu verhuurd als kantoorruimte, fitnesszaal of kunstgalerie.
Het is niet verwonderlijk dat de financiële situatie verslechterde. Eigenaar AS Tallinna Moekombinat kondigde in 2020 een reorganisatie aan die te weinig teweeg bracht. In 2021 werd het faillissement uitgesproken. Curatoren hebben vrij kort na deze uitspraak geprobeerd het winkelcentrum te veilen. Gegadigden konden bieden vanaf €85 miljoen. Echter kwamen er geen biedingen binnen, een tweede verkooppoging moest €65 miljoen opleveren, maar ook dat lukte niet.
Pas bij de derde poging werd een koper gevonden die slechts €55 miljoen voor het winkelcentrum wil betalen. De nieuwe eigenaar heeft wel toegezegd €16 miljoen te willen investeren, zo wordt de gevel aangepakt en zal er een extra ingang aan de zijde van het station worden gebouwd. Zodoende moet de looptijd tussen het treinstation en de bushalte naar het winkelcentrum aanzienlijk verkort worden.