Ga naar de inhoud

Roland ten Hove

  • Home
  • Op reis
    • 2004 – 2010
      • 🇫🇷🇪🇸🇵🇹 2004
      • 🇳🇱 2005
      • 🇧🇪 2005
      • 🇪🇪🇩🇪 2006
      • 🇪🇪 2007
      • 🇬🇧 2008
      • 🇩🇪 2009
      • 🇬🇧 2010
    • 2011 – 2017
      • 🇫🇷 2011
      • 🇪🇪🇫🇮 2011
      • 🇧🇪 2012
      • 🇪🇪 2013
      • 🇳🇱 2013
      • 🇮🇪 2014
      • 🇮🇪🇬🇧 2016
      • 🇮🇪🇬🇧 2017
    • 2018 – 2022
      • 🇪🇪 2018
      • 🇮🇪 2018
      • 🇮🇪🇬🇧 2019
      • 🇮🇪🇬🇧 2020
      • 🇮🇪🇫🇷 2021
      • 🇪🇪 2022
    • 2023 –
      • 🇬🇧🇮🇪🇫🇷 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2023
      • 🇧🇪 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2024
      • 🇪🇪🇱🇻 2024
      • 🇪🇪🇱🇻🇫🇮 2025
  • Overige
    • Nieuws
    • Nieuws uit Estland
    • Grafisch
    • Achtergrondverhalen
    • Opinie
    • Eesti Vabariik 100
  • Portfolio
  • Home
  • Estse spoorwegovergangen worden veiliger
  • Nieuws
  • Nieuws uit Estland

Estse spoorwegovergangen worden veiliger

RtH 15.08.2023 1 min. lezen

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
  • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
  • Klik om te delen op Threads (Opent in een nieuw venster) Threads
  • Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
  • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp

Estland gaat de komende jaren de veiligheidseisen die gesteld worden aan spoorwegovergangen aanscherpen. Aanleiding is de introductie van nieuwe treinen die een topsnelheid van 160 km/h kunnen halen.

Doordat het Estse spoornet niet eerder met deze snelheden te maken heeft gehad, zijn aanpassingen nodig. Met name de spoorwegovergangen zijn een punt van zorg. Minister van Klimaat, Kristen Michal, heeft aangegeven dat niet alleen de spoorwegovergangen waar in de toekomst 160 km/h gereden gaat worden, aangepast moeten worden. Ook oversteekpunten waar langzamer gereden wordt, zal gekeken worden naar de veiligheid.

Zo wordt het verplicht om op spoorwegovergangen waar treinen harder dan 90 km/h rijden, een overweginstallatie te plaatsen met licht- en geluidssignalen. Bij drukke spoorwegovergangen zijn slagbomen verplicht. In totaal zijn er in heel Estland 89 van deze kruisingen.

Daarnaast zijn er ook tal van onbewaakte spoorwegovergangen. Door de zeer lage verkeersintensiteit is een bewaakte spoorwegovergang lang niet altijd nodig. Het ministerie wil op die punten dat bosschages en bomen worden verwijderd, of op zijn minst worden gesnoeid zodat er duidelijk zicht is op het aankomende treinverkeer.

Uiterlijk in 2028 moeten alle spoorwegovergangen, die in aanmerking komen, voorzien zijn van waarschuwingslichten. Pas als alle overgangen voldoen aan de nieuwe eisen, zal het treinverkeer pas 160 km/h mogen rijden op het Estse spoor.

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...

Post navigation

Vorige 🇫🇷 Cherbourg
Volgende 🇫🇷 Cherbourg 2

lees ook

De vrijheidsbijdrage van het CDA
2 min. lezen
  • Nieuws

De vrijheidsbijdrage van het CDA

23.09.2025
EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen
1 min. lezen
  • Nieuws

EU gaat visumregels voor Russen aanscherpen

22.09.2025
Waarom Rusland over Vaindloo vliegt
2 min. lezen
  • Nieuws

Waarom Rusland over Vaindloo vliegt

21.09.2025
Privacy & cookies: deze site gebruikt cookies. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik hiervan.

Wil je meer weten, ook over hoe je cookies kunt beheren, kijk dan hier: Cookiebeleid
  • Behance
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • BlueSky
  • Threads

Categorieƫn

#Tallinna #tramm 20 augustus, dag van het herstel van de onafhankelijk van Estland; #taasiseseisvumispƤev. Zonsondergang in Koigi #Tallinn bij zonsondergang #pƤrnu Eekhoorn in #tallinn. Tere #Eesti, tere #Tallinn. https://www.instagram.com/p/DMu2ci4o_UL/ Beste mensen, Samen ontbijten met een nieuwsgierige kauw. Vabaduse vƤljak #tallinn Een kwikstaart op het strand. Meeuw als fotomodel. Met een nachtclub om de hoek, is het nooit saai. #tallinn #politsei Met de #tram door #Tallinn. Stiekem binnenkijken bij #linnahall in #tallinn
.
Ā© 2003 - 2025 - Roland ten Hove | DarkNews door AF themes.
%d