Ga naar de inhoud

Roland ten Hove

  • Home
  • Op reis
    • 2004 – 2009
      • 🇫🇷🇪🇸🇵🇹 2004
      • 🇳🇱 2005
      • 🇧🇪 2005
      • 🇪🇪🇩🇪 2006
      • 🇪🇪 2007
      • 🇬🇧 2008
      • 🇩🇪 2009
    • 2010 – 2016
      • 🇬🇧 2010
      • 🇫🇷 2011
      • 🇪🇪🇫🇮 2011
      • 🇧🇪 2012
      • 🇪🇪 2013
      • 🇳🇱 2013
      • 🇮🇪 2014
      • 🇮🇪 2016
    • 2017 – 2021
      • 🇮🇪 2017
      • 🇪🇪 2018
      • 🇮🇪 2018
      • 🇮🇪 2019
      • 🇮🇪🇬🇧 2020
      • 🇮🇪🇫🇷 2021
    • 2022 –
      • 🇪🇪 2022
      • 🇬🇧🇮🇪🇫🇷 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2023
      • 🇧🇪 2023
      • 🇧🇪🇳🇱 2024
      • 🇪🇪🇱🇻 2024
  • Overige
    • Nieuws
    • Nieuws uit Estland
    • Grafisch
    • Eesti Vabariik 100
  • Portfolio
  • Home
  • Het Huisartslab – deel 2
  • Persoonlijke verhalen

Het Huisartslab – deel 2

RtH 25.05.2025 2 min. lezen

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
  • Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X

Waar het precies mis is gegaan bij de tweede factuur, weet niemand. Infomedics verwijst, zoals gebruikelijk, naar de zorgverlener. Iets wat niet altijd terecht is overigens. Toch moet het opgelost worden, want ook deze factuur moet gedeclareerd worden.

Ik probeer Infomedics ertoe te bewegen om mee te werken. Normaal gesproken zou ik de zorgverlener bellen, maar via de reguliere wegen, is dat onmogelijk. Geheel tegen mijn principes in, besluit ik één van de medewerkers van Het Huisartslab via een mobiel nummer te bereiken. Overigens met wederzijdse goedkeuring, maar het voelt toch niet helemaal goed. De medewerker in kwestie vraagt mij de informatie te mailen, zodat het spoedig opgelost kan worden.

De zorgverzekeraar handelt wat sneller en heeft inmiddels een complete specificatie klaar van de vergoedingen die we terugkrijgen van de eerste factuur. Zoals verwacht wordt ongeveer 75% vergoed. Althans, 75% van het bedrag op de factuur wordt van het eigen risico gehaald. De overige 25% niet. Linksom of rechtsom, ik moet sowieso zelf geld gaan overmaken naar Infomedics. Gelukkig heb ik de medewerker van Het Huisartslab gevraagd hoe dit in zijn werk gaat. Het antwoord was verrassend simpel; het geen je zorgverzekeraar niet vergoedt, haal je van het factuurbedrag af. De rest betaal je. Binnen een uur na ontvangst van de specificatie, was de rekening betaald. Het Huisartslab zou de rest kwijtschelden.

Helaas blijkt een paar dagen later dat Infomedics de wijziging voor de tweede factuur niet heeft doorgekregen. Ondertussen loopt de betaaltermijn gewoon door. Na een lang telefoongesprek met Infomedics, waarin ik aangeef dat Het Huisartslab tot dan toe onbereikbaar is gebleken, kom ik geen stap verder. Voor de vorm bel ik toch nog Het Huisartslab via het nummer dat ze bij de factuur hebben gezet. Waar elk telefoongesprek na ongeveer 10 minuten automatisch wordt beëindigd, krijg ik nu iemand aan de telefoon. Ik sta even perplex en weet even niet meer wat ik moet zeggen.

Ik leg de medewerker vervolgens uit dat mijn telefoonnummer gekoppeld moet worden aan de tweede factuur. De medewerker in kwestie gaat dat gelijk in orde maken. Voor de zekerheid vraag ik na of ik de eerste factuur op de juiste wijze betaald heb. Bij Infomedics was mijn betaling namelijk nog niet verwerkt. Ik krijg een tegenstrijdig verhaal te horen. Want Het Huisartslab scheldt het resterende deel niet kwijt als ten tijde van de declaratie bij de zorgverzekeraar het eigen risico nog niet op was. Kortom, ik kan nog een derde factuur verwachten om de resterende 25% te betalen, blijkt na dit telefoongesprek.

Vind ik leuk:

Vind-ik-leuk Aan het laden...

Lees verder

Vorige: Het Huisartslab – deel 1
Volgende: Het Huisartslab – deel 3 (slot)

lees ook

Het Huisartslab – deel 3 (slot)
2 min. lezen
  • Persoonlijke verhalen

Het Huisartslab – deel 3 (slot)

26.05.2025
Het Huisartslab – deel 1
4 min. lezen
  • Persoonlijke verhalen

Het Huisartslab – deel 1

24.05.2025
Goed voorbereid op weg
2 min. lezen
  • Achtergrondverhalen

Goed voorbereid op weg

21.12.2024
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookiebeleid
  • Behance
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • BlueSky
  • Threads

Categorieën

Beste mensen, Samen ontbijten met een nieuwsgierige kauw. Vabaduse väljak #tallinn Een kwikstaart op het strand. Meeuw als fotomodel. Met een nachtclub om de hoek, is het nooit saai. #tallinn #politsei Met de #tram door #Tallinn. Stiekem binnenkijken bij #linnahall in #tallinn De Nederlandse ambassade is verhuisd en nu staat het pand leeg... 🤔 toch maar even de huurprijs opzoeken 😬 Omdat de vorige foto beter kon, nogmaals de nieuwe trams die na het voltooien van hun proefritten in #tallinn zullen instromen. Ziet er niet slecht uit Inmiddels al een paar dagen terug. #eesti #latvija #Trams in #Tallinn Het vrolijkste winkelcentrum van #Estland Ai, de trein waarmee we ooit in Pärnu strandden is nu een museumstuk geworden... Met de trein naar Pärnu is overigens ook niet meer mogelijk, blijkt. In 2006 was het in ieder geval warmer... en vooral droog.
.
© 2003 - 2025 - Roland ten Hove | DarkNews door AF themes.
%d